Informacja dotycząca plików cookies. Pliki cookies są używane do prawidłowego działania tej strony. Oznacza to, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmienić w opcjach przeglądarki internetowej. Dowiedz się wiecej! Zamknij

FAQ czyli Pytania i odpowiedzi

Co daje nam przedłużona opieka serwisowa na produkty Sony ?

Wykupując dodatkowa opiekę serwisowa w ramach Gwarancji Extr na 3, 4 lub 5 lat możecie Państwo korzystać ze sprzętu bez obawy o ewentualne koszty jego naprawy w tym okresie. Więcej informacji można pobrać ze z tej strony.

Skąd można pobrać oprogramowanie umożliwiające montaż i zgrywanie plików z aparatów i kamer Sony ? 

Oprogramowanie takie o nazwie PlayMemories można pobrać z poniższego linku

Jak można zabezpieczyć się przed potencjalnymi uszkodzeniami wyjścia DV w kamerze ?

Uszkodzeń tego typu jest kilka, od mechanicznych, kiedy jakość stosowanych przewodów połączeniowych jest słaba, dochodzi wówczas do uszkodzenia styków w samym gnieździe DV po stronie kamery, to z kolei może doprowadzić do elektrycznego uszkodzenia samego sterownika DV na płycie głównej. Uszkodzenia mogą mieć charakter energetyczne i elektrostatyczne. Niedopuszczalne jest wyjmowanie przewodu w czasie pracy kamery. Zawsze prosimy stosować zasadę, że w pierwszej kolejności włączamy komputer, następnie dokonujemy połączenia przewodem kamera -komputer, a w ostatnią czynnością jest podłączenie zasilania kamery i włączenie jej przełącznikiem zasilania. Jeśli nie mamy pewności w stosunku do poprawności zerowania, czyli równego potencjału masy współpracujących urządzeń najbezpieczniejszym będzie zasilanie kamery wyłącznie z akumulatora bez podłączania jakichkolwiek dodatkowych urządzeń jak odbiorniki TV czy wzmacniacze połączone przez wyjście Audio-Video.

Czy czyszczenie głowic taśmą czyszczącą niszczy głowice ?

Niewłaściwe stosowanie taśmy czyszczącej może być przyczyną bardzo szybkiego zużycia głowicy. Należy pamiętać, że taśma czyszcząca usuwa jedynie brud z czoła głowiczek wizyjnych, a nie z całego toru prowadzenia taśmy, gdzie zalega go zwykle ponad 80 %. Jej każdorazowe stosowanie związane jest ze nieznacznym starciem samych nabiegunników, a co za tym idzie zniekształceniem starciem szczeliny głowiczki. W związku z tym stosowanie taśm czyszczących zalecamy tylko w przypadkach, kiedy nie ma innej szybkiej metody doraźnej pomocy ze strony serwisu. Po wyczyszczeniu głowic i toru taśmy zasadnicze znaczenie ma znalezienie przyczyny brudzenia się głowicy. Tu mogą być dwie przyczyny, sama taśma, od której odpada nośnik magnetyczny, lub źle działający układ regulatorów naciągu liniowego taśmy. Objawy typowe dla zabrudzenia, czyli powstające zakłócenia obrazu i dźwięku mogą być spowodowane również eksploatacyjnym osłabieniem siły magnesowania taśmy przez głowiczki oraz słabym zyskiem energetycznym przy jej odczycie. W takim przypadku już niewielkie zabrudzenie będzie przekładało się na znaczne zakłócenia obrazu i dźwięku, z którym dobra głowica poradziłaby sobie bez problemu. Zastosowanie w takiej sytuacji taśmy czyszczącej nawet zgodnie z instrukcją spowoduje jeszcze większe zakłócenia aż do zaniku obrazu włącznie.

Czy możliwe jest zmiana menu na j. polski w sprzęcie zakupionym poza Europą?

Taka zmiana jest potencjalnie możliwa, ale wiążę się z wymiana najczęściej płyt głównych w kamerach i aparatach cyfrowych. Nie ma możliwości dokonania zmiany języków w sposób programowy, a co za tym idzie koszty takiej zmiany są bardzo wysokie i często porównywalne z wartością sprzętu. Sugerujemy, zatem rozważenie decyzji o zakupie czasem tańszego sprzętu, ale bez j. polskiego poza Europą. Jako serwis nie będziemy mogli zaoferować pomocy.

Dlaczego kamera z twardym dyskiem nie jest widzana przez komputer po podłączeniu przewodem USB ?

Często przyczyną takiego stanu rzeczy jest blokowanie transferu danych przez programy antywirusowe zainstalowane w komputerze. Proponujemy, zatem odłączenie ochrony na czas zgrywania materiału z dysku kamery na dysk komputera.

Kontakt

Twoje imię i nazwisko (wymagane)

Telefon (wymagane)

Twój e-mail (wymagane)

Temat / marka i model urządzenia

Twoja wiadomość

Przepis tekst z obrazka captcha

oddzwonimy albo odpiszemy

 

Aktualności

Godziny działalności w miesiącach wakacyjnych lipiec - sierpień

Uprzejmie informujemy że w okresie wakacyjnym ...

Certyfikat Wiarygodności Biznesowej

Z ogromną przyjemnością informujemy, że firma ...

Aktualne godziny działania Regionalnego Autoryzowanego Centrum Serwisowego

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów z ...

Nowy wygląd i funkcjonalność naszej strony www.sontronic.pl

Mamy nadzieję, że spodobał się Państwu ...